Sunday 13 June 2010

vintage heaven

IMG_2470

IMG_2471





about once every month there is a little vintage fair in primrose hill, the people selling are much nicer, more helpful, genuinely interested and they don't take over prices as in portobello and brick lane. here you can find everything from 150 years old victorian dresses to vivienne westwood jackets from the 80's. it's literally a vintage heaven. because it's so small, be there in time. the next fair is on the 17th of july, 11:00 to 5:00 cash only.i loved the chanel inspired jacket, bottom pic, the colours, the buttons perfect but it was to big. £12, that's quite cheap i would say, would have bought it if i had my sewing machine here.

3 comments:

  1. Stina! Vad kul att du har börjat blogga, superfin och ger mycket inspiration!

    Hoppas du trivs bra där borta i London, ska åka i höst, längtar! Skulle ha varit kul att va där när "little vintage fair" hade öppet, ser ju riktigt bra ut.

    Ha det så gott så kanke vi ses i vimlet till hösten!

    Kram

    /Din fd kollega Rebecca från Accessorize

    ReplyDelete
  2. Hej vännen!!
    Hur hittade du hit? Det kommer säkert va the fair som vanligt även i höst, kolla deras hemsida, jag länkade dit. Men hur mår du och din lilla tjej? Du får höra av dig när du kommer hit! Jag åker hem till midsommar men hinner knappt träffa mig själv tyvärr.. :(

    ReplyDelete
  3. Jag gick via länken på facebook! Läser även din vän Colombines blogg sen ett tag tillbaka.

    Vi mår bara bra, flyttat från Stockholm till landet! Lite scary men trivs bra, man får mer för pengarna om man säger så.

    Jag hör def av mig när jag bokar biljett!

    Ha det kalaskul över midsommar!

    ReplyDelete